En investering i bedre liv

Gigtforeningen er en privat, velgørende forening, og mindre end 2 % af vores indtægter stammer fra offentlig støtte. Derfor er vi helt afhængige af indtægter fra arv og indsamlede midler til vores arbejde.

Bliv klogere på hvorfor det er en god idé at skrive testamente og find kontaktinformation på Gigtforeningens advokat.

En tanke til fremtiden

”Jeg har taget stilling. Jeg har skrevet testamente, og jeg har besluttet, at Gigtforeningen skal arve mig. For jeg synes, Gigtforeningen gør så mange vigtige ting, som vi, der lever med en gigtsygdom, har brug for – og gavn af. Alle de gode aktiviteter rundt om i landet. Støtte til forskningen i nye og bedre behandlingsmuligheder. Og professionel rådgivning, som er baseret på stor indsigt i de udfordringer, der kan følge med, når man skal lære at leve med en kronisk sygdom. Alt sammen noget, jeg gerne vil være med til at sikre – også når jeg ikke er her mere.” - Karina Christiansen, 44 år

Gigtforeningen yder tilskud til oprettelse af testamente

Begunstiger du Gigtforeningen i dit testamente, tilbyder vi at afholde omkostninger helt op til 5.000 kr. til testamentets oprettelse. Dette beløb dækker ofte alle omkostninger til din advokat. Anne Trankjær er Gigtforeningens advokat. Hun uddyber meget gerne vores vilkår for at yde tilskud og hjælper dig i det hele taget på vej, hvis du har spørgsmål til arvereglerne. Af principielle og etiske grunde opretter hun ikke testamenter, hvori Gigtforeningen betænkes, men hun hjælper dig gerne med at finde en advokat i dit lokalområde.

Kontakt os, hvis du vil høre mere om arv og testamente

Du er velkommen til at kontakte Gigtforeningens advokat, Anne Trankjær, hvis du vil vide mere eller har spørgsmål til arv og testamente. Kontakt Anne Trankjær om arv og testamente på tlf. 39 77 80 29 eller arv@gigtforeningen.dk.

Skriv til Anne

Det Gode Testamente

Gigtforeningen er en del af Det Gode Testamente – et samarbejde mellem mere end 50 velgørende organisationer i Danmark. Organisationerne er gået sammen for at være bedre til at hjælpe og støtte dig, der overvejer at testamentere til velgørenhed. Læs mere om Det Gode Testamente her.