Bliv frivillig i Gigtforeningen

Som frivillig i Gigtforeningen bliver du en del af et stærkt og aktivt fællesskab, der støtter og inspirerer til et bedre liv med gigt.

Gigt kan ramme os alle. Alene i Danmark har mere end 700.000 mennesker fået konstateret en gigtsygdom. Med mere end 1.000 frivillige i hele landet sikrer vi, at vi når ud til alle vores medlemmer, så vi sammen kan sætte gigt på dagsordenen.

Som frivillig gør du en forskel

Når du er frivillig, møder du vores medlemmer lige dér, hvor de er. Gennem lokale arrangementer som foredrag, motionsaktiviteter og sociale sammenkomster er du med til at skabe rammerne for, at mennesker med gigt kan leve et så aktivt og tilfredsstillende liv som muligt.

Vil du være med til at gøre en forskel for mennesker med gigt? Så kontakt Frivilligafdelingen og hør mere om dine muligheder, ring på telefon 39 77 80 20 eller send en mail til frivillig@gigtforeningen.dk.

Du kan også melde dig som frivillig ved at kontakte en frivillig nær dig.

Bliv frivillig – kontakt en frivillig nær dig

Sammen med andre frivillige skaber du rammen for:

• Vidensdeling om den nyeste forskning i gigtsygdomme.
  • Aktiviteter og arrangementer for mennesker med gigt.
  • Samvær, fællesskab og bedre livskvalitet.

Samtidig har du mulighed for selv at bestemme og sætte dit personlige præg på, hvordan du synes, det frivillige arbejde skal organiseres. Du vil opleve, at hos os er der kort vej fra tanke til handling, så du får rig mulighed for indflydelse.

Frivillig på mange måder

Det er vigtigt for os, at du bruger dine kræfter dér, hvor det giver mening for dig. Derfor kan du involvere dig i lige præcis de områder og opgaver, du interesser dig for, og hvor du kan bruge og udvikle dine ressourcer.

Som frivillig bliver du en del af et fællesskab, der både skaber værdi for dig som frivillig og for Gigtforeningens medlemmer.

Sådan kan du være frivillig

Senest opdateret 04.05.2023