Kom til Aktiv med gigt-dag i fem østjyske kommuner

Mangler du inspiration til at være mere aktiv i hverdagen sammen med andre? Ønsker du viden om naturens betydning for dit mentale og fysiske heldbred? Så skal du være med til Gigtforeningens Aktiv med gigt-dage, hvor vi sætter fokus på samvær, natur og fællesskab for seniorer med gigt.

Alle kan være med

Mange seniorer har knas med knæet, ondt i hoften eller andre skavanker, der gør det svært at finde motionsformer og tilbud, som passer til dem. Aktiviteter, hvor det ikke handler om at komme først eller springe højest. Og hvor der er tid til at sætte tempoet ned og holde en pause, så alle kan være med.

Prøv dig frem – og bliv klogere

På Aktiv med gigt-dagene får du mulighed for at prøve kræfter med gode, lokale hensyntagende aktiviteter, bl.a. SMART training, der kan beskrives som sjov hjernetræning, Naturtræning og spændende foreningsaktiviteter. Fælles for dem alle er, at der står natur og samvær øverst på listen.

Du kan også høre et spændende foredrag om det sunde seniorliv og naturens betydning for dit fysiske og mentale helbred ved antropolog og forsker Louise Sofia Madsen.

Dagen afsluttes med hyggelig fællesspisning.

Hvad sker der?

• Oplæg ved antropolog og forsker Louise Sofia Madsen.
  • Minimum to workshoprunder, hvor du kan prøve forskellige bevægelsesaktiviteter, f.eks. SMART training, Naturtræning andre lokale tilbud.
  • Hyggelig fællesspisning for alle deltagere, hvor I kan udveksle erfaringer og lære nye at kende.

Aktiv med gigt-dagene bliver afholdt i uge 35, 36 og 37 i samarbejde med Skanderborg, Aarhus, Odder, Syddjurs og Randers Kommune samt lokale samarbejdspartnere herunder Marselisborgcentret, Gigtskolen i Odder og Danmarks Jægerforbund.

Tid og sted – tilmeld dig nu

Dele af arrangementet foregår udenfor – så tag tøj på, der passer til vejret, og som du kan bevæge dig i.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte projektleder Merethe Jelsbak Raundahl og høre nærmere. Send en mail til sundeseniorer@Gigtforeningen.dk eller ring på tlf. 20 91 99 05.

Sunde seniorer med gigt er lavet i partnerskab med DGI Østjylland og fem østjyske kommuner, Skanderborg, Odder, Syddjurs, Aarhus og Randers. Projektet er støttet af Trygfonden.

DGI Logo           TrygFonden logo

Senest opdateret 26.06.2024