Samtalegrupper for pårørende – her kan du gøre en forskel

Vil du være med til at skabe et åbent og trygt rum, hvor pårørende til mennesker med gigt kan mødes og dele tanker og personlige erfaringer? Så læs med her.

"Samtalerne giver nyt håb, og de kan se nye handlemuligheder"

Jeanette og Dorthe er gruppeledere for en af vores samtalegrupper for pårørende. Se med i filmen, hvor de fortæller om, hvordan en samtalegruppe kan være et frirum og et fortroligt mødested, hvor pårørende kan dele sine tanker, bekymringer og erfaringer med andre.

Som gruppeleder kan du gøre en forskel

Vi leder efter dig, der er god til at skabe relationer til og mellem mennesker. Du behøver ikke have viden om gigt eller selv være pårørende, men du skal have lysten til at mødes med mennesker, der står i en svær livssituation på grund af en kronisk sygdom. Vi har især fokus på partnere til mennesker med gigt, fordi vi ved, at deres trivsel bliver påvirket af gigten.

Brug og styrk dine kompetencer

Som frivillig gruppeleder for en samtalegruppe får du mulighed for at bringe din faglighed i spil på nye måder. Det er ikke vigtigt for os, om du stadig arbejder eller er gået på pension, men det er vigtigt, at du har arbejdet med mennesker og har lyst til at lære, hvordan man skaber gode gruppesamtaler.

Du bliver inviteret med på et uddannelsesforløb, hvor du, udover at have det sjovt og møde inspirerende mennesker, får fyldt din værktøjskasse op så du kan facilitere gode gruppesamtaler med pårørende.

Vi klæder dig på til opgaven

Den 12. og 13. august afvikler vi et uddannelsesforløb i Nordsjælland, hvor du kommer til at møde de andre gruppeledere og inspirerende undervisere. Gennem hele forløbet får du sparring fra ansatte i Gigtforeningen og gruppesupervision. Du skal blot have en PC og internetadgang, og så sørger vi for resten.

Hvis du ikke har prøvet at lede møder online, sørger vi for at du kan det, inden I starter. Samtalegrupperne består typisk af 6-8 deltagere, og I mødes ca. 8 gange i 1 1/2 time.

Vi glæder os til at høre fra dig

Hvis det lyder som noget for dig, eller har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte projektleder Kira Gilling Hansen på e-mail parorende@gigtforeningen.dk. Der er få ledige pladser, så kontakt os hurtigst muligt, hvis det har fanget din interesse.

Senest opdateret 11.10.2024