Har du spørgsmål?
Vi har åbent alle hverdage kl. 10-14.
Gigtforeningen ringer med jævne mellemrum til både nuværende og potentielle medlemmer af Gigtforeningen for at oplyse om vores medlemsskaber, og for at høre om man kunne være interesseret i at bidrage yderligere til Gigtforeningens arbejde.
Vi ringer altid fra Gigtforeningens egne telefonnumre, der indgår i nedenstående serie:
Derudover anvender vi telefonnumre, der tilhører vores samarbejdspartnere:
Du kan derfor trygt besvare opkaldet.
Hvis du betaler en fast støtte udover dit medlemskab, kan støtten trækkes fra i skat.
Der findes en såkaldt ”Robinsonliste” på borger.dk. Den kan du tilmelde dit telefonnummer, hvis du ikke ønsker at blive kontaktet af organisationer og firmaer. Det gør du ved at klikke ind på Robinsonlisten på borger.dk
Gigtforeningen har som organisation ikke pligt til at respektere Robinsonlisten, men det har vi naturligvis valgt at gøre, da vores intention er at indsamle støtte og ikke at genere personer, der har frabedt sig at blive kontaktet.
Hvis du ønsker at støtte Gigtforeningen, vil du blive tilbudt at oprette en aftale på Betalingsservice. Det sker både for at yde dig den bedste service og for at lette administrationen, så flest mulige midler går til gigtsagen - herunder rådgivning, forskning og oplysningsaktiviteter til gavn for mennesker, der lever med gigt.
Derfor spørger vi efter dit kontonummer og CPR-nummer. Mange har spurgt, om disse oplysninger kan misbruges. Det kan de ikke.
Læs mere om sikkerheden ved at oprette en betalingsaftale over telefonen
Vi bruger også dit CPR-nummer, når vi indberetter dine bidrag til SKAT, så du kan få det skattemæssige fradrag, du har ret til.
Du kan til enhver tid stoppe bidrag via din bank eller via Gigtforeningen, hvis du ikke længere ønsker at støtte os.
Gigtforeningen sender sms'er med jævne mellemrum til private husstande. Det gør vi for at samle midler og støtte til Gigtforeningens mange vigtige opgaver - heriblandt rådgivning, forskning og oplysningsaktiviteter.
Vi henvender os både på sms og ved opringning til potentielt nye medlemmer for at høre, om et medlemskab af Gigtforeningen kan være af interesse.
Baggrunden for vores sms-kampagne er, at rigtig mange af de mennesker, vi henvender os til på denne måde, vender positivt tilbage.
Vi tilbyder personer, der ikke er medlem af Gigtforeningen i dag, at blive del af gigtsagen.
Det gør vi ved først at sende en sms, hvor vi spørger om du er interesseret i at vide mere om gigtsagen. Derefter ringer vi, hvis du har besvaret sms’en positivt med et "ja". Hvis du ikke reagerer på sms’en og således ikke foretager dig noget, sker der ikke mere i denne omgang. Hvis du svarer ”stop”, vil du ikke blive kontaktet af Gigtforeningen igen.
Vi har dit telefonnummer fra telefonbogen, hvor det er offentlig tilgængeligt.
De oplysninger, der ligger til grund for, at netop du har modtaget vores henvendelse, stammer fra lovligt tilgængelige demografiske data. De vedrører ikke din person specifikt.
Gigtforeningen handler i overensstemmelse med lovgivningen i forhold til at kontakte via sms med henblik på medlemshvervning. Gigtforeningen er som almennyttig organisation ikke erhvervsdrivende i markedsføringslovens forstand, hvilket er fastslået af Forbrugerombudsmanden. Det betyder, at almennyttige foreningers indsamlinger, herunder hvervning af medlemmer ikke er omfattet af markedsføringslovens § 6.
Gigtforeningen er medlem af ISOBRO (Indsamlingsorganisationernes Brancheforening) og følger branchens indsamlingsetiske retningslinjer.
Har du spørgsmål til vores henvendelse til dig, er du velkommen til at kontakte vores medlemsservice, tlf. 39 77 80 00, medlem@gigtforeningen.dk.